Click Here

Jumaat, 10 Disember 2010

al-KISAH la kn...

haa...pape pun, kite mule kn dlu ngan salam. ekekekeke. Assalamualaikum wahai kalian manusia yg sudi membace blog aku la kn. huhu. kali ni nk cite skit psal satu lg mende yg aku terbace br2 ni lah. yela kn, klu nk di permudahkn, org Islam yg lengkap dia de 4 sifat2 ni. iaitu: (a) Siddiq (b) Amanah (c) Tabliqh (d) Fatonah
Jd, dengan ini, aku nk naikkn skit sifat tabliqh ni, iaitu, golongan penyampai. ekekeke. leh la tu kn..skit2..smpaikn pe yg aku terbce. ;p
Hal ini berkaitan ngan -------------> SALING MENGINGATKAN
Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak Lima (5) Kali ...

1) Aku RUMAH yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.


2) Aku RUMAH yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu SOLAT malam.


3) Aku RUMAH penuh dengan tanah dan debu, maka bawalah amal SOLEH yang menjadi hamparan.


4) Aku RUMAH ular berbisa, maka bawalah amalan Bismillah sebagai penawar.


5) Aku RUMAH pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan "Laa ilahaillallah, Muhammadar   Rasulullah", supaya kamu dapat jawapan kepadanya.

huhu...nk tau tk sbb aku besakn pekataan RUMAH tu? sbb nye...suatu hari nnt kite sume, sng cite sume manusia mesti akn menemui ajal masing2. klu bukan skang, japgi, klu bkn japgi, esok dan seterusnye. hmm...mmg tu akn jd RUMAH persinggahan kite sume sebagai umat manusia sebelum kite dia temukan di padang masyar kelak. huhuhu..nk insap la jap. aku pun bknnye baik sgt pung. tp...de la skit niat tu kn. dpt pahala gak pe klu de niat. rmai tk tau ni. ekekeke. nk berniat byk2 la pasni. ekekekke. eppy2 slalu dan slamat beramal (^_^)V

Tiada ulasan:

Catat Ulasan